Is papieren communicatie duurzaam?

Geschreven in november ’22 door Mike

Jouw drukwerk laat je graag op een duurzame en milieuvriendelijke manier regelen. Helemaal top, want ik hou van groen! Zo werken we samen aan jouw marketing én aan een duurzame wereld. Maar hoe duurzaam is al dat papier eigenlijk?

Ik ben fan van papier

Papier is een circulair product: je kunt het tot wel 7 keer hergebruiken. In Nederland zijn we daar heel goed in. Verreweg het meeste papier wordt gemaakt van oud papier. Zo is 86% van de inzet in Nederlandse papierfabrieken oud papier.

Daarnaast komt papier van oorsprong natuurlijk uit een hernieuwbare bron: papier begint bij bomen. Denk aan het hout uit Scandinavische productiebossen. Die bossen halen ook nog eens CO2 uit de lucht. Da’s extra mooi meegenomen!

Is digitaal duurzamer dan papier?

Sommige bedrijven willen papier besparen en kiezen liever voor digitale Lees verder »

Hoe brandmerken jou meer klanten oplevert

Geschreven in april ’21 door Carolien

Jouw bedrijf heeft een logo. Een gelikt beeldmerk waaraan klanten je makkelijk kunnen herkennen. Maar jouw bedrijf heeft ook persoonlijkheid en een authentiek verhaal. Je wilt je doelgroep meenemen in jouw gedachten en visie. Dat past niet allemaal in dat ene logo. Nee, die dingen moeten blijken uit jouw merk.

Wat is branding?

Zo’n sterk merk neerzetten noemen ze ook wel branding (letterlijk vertaald: brandmerken). Je aanbod, logo, communicatie-uitingen, content, tone of voice, gedrag: overal spat jouw verhaal vanaf. Daarmee boost je jouw naamsbekendheid en klantenbinding. Branding is dus een vorm van marketing om jouw product, dienst of bedrijf te onderscheiden van je concurrent.

Sterke merken

Een logo heb je in een handomdraai. Maar het bouwen van je merkidentiteit kost veel tijd. En geld. Eén van de eerste bedrijven die branding introduceerde was Proctor Lees verder »

Start nu met communiceren met je klanten, dan sta je straks vooraan!

Geschreven in maart ’20 door Mike

We begrijpen dat je wereld is veranderd. Wij hebben dezelfde ondernemerszorgen als jij. Maar als je nu start met communiceren met je klanten dan blijf je in top of mind.

Met De Mediagraaf kun je snel schakelen. Je project of actie kan in no-time worden gelanceerd. Ik sta helemaal klaar om jouw direct mailing, magazine, social media post, digitale marketing, online presentatie, mediaplanning of videocommercial op te starten en sommigen zelfs al binnen 24 uur uit te gaan voeren.

Een concept, mediastrategie of een videocommercial kunnen we ook snel leveren. Want De Mediagraaf en MZOEM Reclamebureau slaan de handen ineen. Binnen 24 uur draaien we je commercials en binnen 48 uur staan deze live. En als je live wilt presenteren bouwen we gewoon een set op de locatie van jouw keuze.

Jouw communicatiespecialisten

Onze Lees verder »

Eigen briefpapier printen een goed idee?

Geschreven in maart ’20 door Mike

Je briefpapier printen is een eitje als er een goede kleurenprinter op kantoor staat. Maar ben je geen dief van je eigen portemonnee en zien die prints er wel professioneel uit?

Voorheen regelde iedereen zijn briefpapier gewoon via een drukker. Mooi voorbedrukt papier met de juiste huisstijlkleuren, lettertypes en een logo op de goede plek. Maar toen werd de kleurenprinter populair. Veel bedrijven dachten: wat een drukker kan, kan ik ook! Het secretariaat zette de fullcolour-printer dan aan het werk met brieven, prijslijsten en mailingen. En de afdeling debiteuren drukte er de nodige facturen of aanmaningen mee af.
Herkenbaar?

Minder printkosten

Misschien denk je dat zelf fullcolour afdrukken goedkoop is maar dat is niet waar. Op sites zoals Coolblue kun je de afdrukprijzen van printers prima bekijken. Een kleurenprint kost gemiddeld 0,13 eurocent per A4. Een Lees verder »

Papieren direct mail blijft beter hangen dan digitale advertenties

Geschreven in november ’19 door Ron

Hoeveel e-mails, blogs, social posts en Google-advertenties zie jij elke dag wel niet voorbijkomen? Allemaal pogingen van bedrijven die onze beperkte aandacht op hun product willen vestigen. Maar we kunnen al die digitale informatie helemaal niet onthouden! Hoe grijp je als ondernemer dan toch de aandacht? Ik denk dat de deurmat dé plek is om je product of boodschap goed op te laten vallen.

Je ziet mij nooit zonder hoed. Met kerst wil ik mezelf een nieuwe hoed cadeau geven, en ik zag laatst online al een mooie aanbieding. Maar toen belde er een klant en werd ik even afgeleid van mijn aankoop. Nu was ik vandaag kerstkaarten aan het drukken voor die klant en ik herinnerde me dat ik nog steeds geen hoed heb gekocht. Waar had ik ‘m nou gezien? Op Lees verder »

Duurzame innovatie: biologisch afbreekbare envelopvensters!

Geschreven in oktober ’19 door Mike

CO2-reductie, te veel stikstof, plasticsoep: je krijgt het bijna dagelijks om je oren. En terecht vind ik. Mijn team is daarom al dagelijks duurzaam bezig. Maar natuurlijk zoek ik altijd naar wat ik nog meer kan doen. Zo waren die plastic vensters in enveloppen mij een doorn in het oog. Dáár heb ik nu iets op gevonden!

Ik werk graag op een duurzame manier. Zonne-energie, milieuvriendelijk papier en een chemievrij drukproces zijn bij De Mediagraaf standaard. Ook hanteer ik een strak recyclebeleid. Papierafval scheid ik in 4 stromen: eerste wit, tweede wit, drukkerij bont en karton. Zo is er bij de recycling efficiënter nieuw papier van te maken. Maar ik zat wel in m’n maag met die papieren enveloppen met plastic vensters. Waar laat ik die? Daar is toch vast wel iets beters Lees verder »

“Iemand wil de .com variant van je domeinnaam registreren”… Trap er niet in!

Geschreven in oktober ’19 door Patrick

“Hi ik ben van bedrijf … en bel/mail u om te melden dat er iemand is die de .com variant van jullie domeinnaam wil registreren. Maar omdat u het zogenaamde ‘eerste registratierecht’ heeft ben ik verplicht dit aan u te melden”. Onzin, trap er niet in!

Steeds vaker krijgen wij vragen van opdrachtgevers over hun domeinnaam. Deze hebben dan een telefoontje of e-mail gekregen van (als je het ons vraagt) oplichters die vragen of ze ‘het erg vinden dat iemand de .com (of .eu, .org of wat dan ook) variant van diens domeinnaam registreert’. Je hebt bijvoorbeeld al ‘DeMediagraaf.nl’ maar volgens hen zou er dan iemand zijn die ‘DeMediagraaf.com’ wil registreren. Ai zou je denken, iemand die er met mijn naam vandoor wil gaan? Nee hoor, die kans is klein. Het is Lees verder »

Foliedruk, oude techniek in een nieuw jasje

Geschreven in maart ’14 door Mike

Sinds januari 2014 beschikken wij over onze eigen foliedruk machine. Bij dit speciale drukprocedé wordt er met een messing stempel en warmte van ongeveer 130 graden een folie van bijvoorbeeld, kleur, metaal, zilver en goud, op papier of karton gedrukt. Zelfs speciale holografische folies kunnen gebruikt worden, foliedruk kan daarmee een waardekarakter aan drukwerk toevoegen denk aan bijvoorbeeld voor certificaten, diploma’s en dergelijke. Je kunt de foliedruk ook gebruiken om je waardedrukwerk te beveiligen.

Foliedruk en preegdruk Gio Coffee

Vernieuwend kan foliedruk ook zijn in het ontwerpen. Zo hebben we voor Gio Coffee, de nieuwe naam van Beans2B, op de visitekaartjes het logo voorzien van een zwarte folie. Hierna hebben we de kaartjes nog eens gepreegd om het logo van een reliëf te voorzien en het er zo extra fraai uit te laten komen. Preegdruk Lees verder »

PINCA, service en gemak

Geschreven in maart ’14 door Frank

Met inzet van de Pinca applicatie bent u in staat om uw documenten eenvoudig te beheren, bewerken en te bestellen. Door gebruik te maken van de Pinca applicatie heeft u 24 uur per dag / 7 dagen per week het overzicht over al uw uitingen en documenten. Beheer uw huisstijl, bestel snel en efficiënt, voer aanpassingen zelf door en bespaar veel tijd en geld.

U heeft de controle

U heeft veel verschillende huisstijluitingen in documenten van visitekaartjes tot aan brochures. Hoe houdt u hierin overzicht en zorgt u ervoor dat uw huisstijl gewaarborgd blijft? En wat doet u als u een kleine aanpassing op uw drukwerk wilt of als meerdere bestellers de documenten op maat willen bestellen? Met de Pinca applicatie heeft u de controle.

Kostenbesparing

Of het nu gaat om visitekaartjes, brochure of mailing, Lees verder »