Project

Van den IJssel

Van den IJssel Bedrijfskleding is specialist in bedrijfskleding, veiligheidsschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM). Ze kunnen bedrijfskleding voor je vermaken of aanmeten op locatie. Alles voor de perfecte pasvorm! En je kunt de producten zelfs laten personaliseren met jouw eigen ontwerp. Van den IJssel heeft een interne drukkerij (transferdruk), een kledingatelier (borduren en vermaken), een groot magazijn en een ruime showroom. Hun branding werd mijn pakkie-an!

De vraag

Van den IJssel is verhuisd naar een groter pand. Om dat te vieren en te communiceren naar de doelgroep heeft Van den IJssel mij uitgedaagd om: Het logo te updaten, een nieuwe huisstijl met huisstijlhandboek op te zetten, een brochure te ontwerpen, direct mailings te ontwikkelen en zowel het pand als de showroom te voorzien van mooie visuals.

Het team
Ons antwoord

Ik gaf Van den IJssel allereerst een herkenbare uitstraling. Hoe? Door een duidelijke visuele beeldtaal (branding) te bedenken. Dit is de identiteit van het bedrijf! Ik achterhaalde de kernwaarden van Van den IJssel en ontwikkelde een bijpassende huisstijl. Vormen, kleuren, typografie en fotografie; mijn team koos en maakte er een handig huisstijlhandboek van. Vervolgens staken we de belettering en een verkoopbrochure in het nieuwe jasje. Ook ontwierpen we diverse visuals die de verschillende zones in de showroom duidelijk maken.

Specialismen
  • Concept
  • Grafisch Ontwerp
  • Speciaal drukwerk
  • Dtp

Restyling van het logo

Het logo van Van den IJssel was prima, maar kon een tikkie strakker en moderner. Zonder het hele logo overhoop te halen. Het beeldmerk is een revers van een blouse of polo. Dit beeldmerk gaf ik een strakke facelift. Het lettertype en de kleuren van het logo bleven hetzelfde. De typografie en leesbaarheid zijn wel verbeterd. Op het oog een kleine aanpassing, maar met een groot verschil!

Opvallende brochure met meerwaarde

De salesafdeling van Van den IJssel vroeg mij om een representatieve brochure. Eentje die toont wat Van den IJssel allemaal te bieden heeft. Een opvallende brochure om achter te laten bij een potentiële klant en die mensen zelfs willen bewaren. Dat is gelukt!

De nieuwe brochure valt niet alleen op qua ontwerp, maar zeker ook qua drukwerk. Elke spreadpagina heeft namelijk een ander formaat. Zo ontstaan er verschillende uitklappagina’s. De lezers krijgen de informatie overzichtelijk voorgeschoteld, zonder ze te overladen. In de brochure verwijs ik ook naar de website van Van den IJsel. Lekker crossmediaal en zo wordt de brochure een perfecte marketingtool!

Rondje in en om het pand

Om het nieuwe pand van Van den IJssel vindbaar en herkenbaar te maken, ging ik aan de slag met de uitstraling. Van passende bewegwijzering aan de buitenkant tot de ervaring in de showroom. Mijn team ontwierp een serie visuals waarmee bezoekers duidelijk hun weg in de showroom kunnen vinden. Thema’s zijn bijvoorbeeld pbm, schoenen en businesskleding. Voor de bespreekruimte in de showroom was privacy belangrijk. Wij ontwierpen daarom een visual om deels over het glas van de ruimte en de muur te plakken. Zo gaat de aandacht minder naar de bespreekruimte en meer naar de sfeer in de showroom!


Bescherm wat je lief is

Van den IJssel weet natuurlijk alles over veiligheid. Als oudejaarsgeschenk voor klanten en relaties ontwierp ik daarom een doosje met daarin twee bedrukte vuurwerkbrillen. Op de foto aan de binnenkant van het doosje staan alle teamleden met een sterretje in hun hand.

Een warme boodschap

En ik mocht nóg een eindejaarsgeschenk bedenken. Een cadeau om de vernieuwde website en de verhuizing naar het nieuwe pand aan te kondigen. Dat werd een iPad-verpakking met een boodschap op de voorkant. In de doos zat geen tablet, maar een paar bedrukte touchscreen-handschoenen. Lekker warm en comfortabel het nieuwe jaar in!

Nieuwsgierig geworden naar meer?

Bekijk ook eens...

Hi, ik ben de Mediagraaf 👋

Hulp nodig met je grafische output in print, productie en online?

Bel De Mediagraaf0348 56 30 55 Wij zijn vandaag een dagje vrij! Waarschijnlijk neemt er niemand op. Op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur is er zeker iemand aanwezig. Het is weekend, wij pakken onze rust! Maandag zijn we er weer.
Mail De Mediagraaf
Psst, volg je mij al?

Volg mij op Instagram voor tips en ideeën over jouw grafische output.