In de horeca weleens een stukje Waards rund of Waards lam geproefd? Dit heerlijke stuk vlees komt van Kraan Vlees-Service! Deze Utrechtse groothandel is exclusief leverancier van deze en vele andere soorten vlees, wild, gevogelte en vleeswaren. Ik was (carni)voorstander van hun plannen voor een nieuwe uitstraling.
Stoer en ambachtelijk. Dat is Kraan Vlees-Service al sinds 1984. Maar de huisstijl had nu wel een opfrisser verdiend, dus ik werd erbij geroepen. Ik mocht een nieuwe stijl ontwerpen voor diverse verpakkingsdozen, de belettering van bedrijfsbussen en vrachtwagens, banieren voor het pand in Utrecht én er was een nieuwe website nodig met stijlvolle foto’s en video’s.
Allereerst ontwikkelde ik een sterk nieuw logo, de basis voor alle uitingen. Een logo dat trouwens wel herkenbaar bleef voor de bestaande klantenkring van Kraan Vlees-Service. Verderop lees je daar meer over. Rond het logo bedacht ik een stoere huisstijl die mijn team in alle bedrijfsuitingen en de website kon doorvoeren. Natuurlijk ging dit allemaal in nauw overleg met Kraan Vlees-Service zelf.
Het logo van Kraan Vlees-Service was na al die jaren wat gedateerd. Maar om het nieuwe logo herkenbaar te houden, mochten bepaalde elementen van het oude logo wel blijven. Bijvoorbeeld de kleuren en het keurstempel. In het logo zie je nu ook een silhouet van een koe, varken en schaap. Dit zijn de vleesspecialiteiten van Kraan Vlees-Service. Door het strakke lettertype is het logo weer helemaal van deze tijd!
Rondom het logo ontwierp ik huisstijldrukwerk in een kenmerkende stijl. Want daardoor kunnen mensen Kraan nog makkelijker herkennen en bereiken. Het briefpapier, de visitekaartjes, enveloppen, advertenties, beursflyers en de prijslijst zien er nu allemaal even gelikt uit.
Kraan Vlees-Service verpakt en levert veel vlees in verpakkingsdozen van 5, 10 en 25 kg. En de carpaccio en kroketten zitten zelfs in speciale dozen. Ik mocht de dozen ontwerpen en uitwerken. Natuurlijk weer in lijn met de nieuwe stijl. Op de bovenkant van de dozen staat een stoer en smakelijk huisstijlbeeld. Op de zijkanten vind je de contactgegevens van Kraan Vlees-Service.
Het verpakte vlees naar de klant brengen, dat doet Kraan Vlees-Service zelf. Dus om ook onderweg op te vallen, ontwierp ik de bedrukking van de bedrijfsbussen en vrachtwagens. Op de vrachtwagens worden de specialiteiten nog eens extra uitgelicht: Waards rund en Waards lam.
Bij een nieuwe huisstijl hoort ook een nieuwe website. Nadat we samen het online doel en de doelgroep helder hadden, zette ik het mes in de oude website van Kraan Vlees-Service. De site groeide van enkele pagina’s naar meer dan 8 informatieve, overtuigende pagina’s met prachtige foto’s. Want jawel, ook fotograferen kun je aan mij overlaten. Nieuwsgierig naar het eindresultaat? Bekijk zelf de website van Kraan Vlees-Service.