Junity is de tool waarvan je niet wist dat je ‘m nodig had. Het is een bedrijfsondersteunend softwarepakket gemaakt door en voor ondernemende vakmannen. Van kantoor tot en met buitendienst, alle werkprocessen verlopen er slimmer en efficiënter mee. Ik mocht ervoor zorgen dat iedereen Junity leert kennen.
Junity is ontstaan uit ervaringen (of eigenlijk frustraties) over andere vergelijkbare tools. Het moest toch beter kunnen? De oprichters gingen daarom zelf aan de slag. Ze staken veel tijd in het ontwikkelen van een volwaardige tool die ook andere bedrijven kan helpen. Maar hoe zet je dat eindresultaat vervolgens in de markt? Daarvoor werd ik ingeschakeld.
Voordat je kunt gaan bouwen en groeien, is er eerst een stabiele fundering nodig. Een plan van aanpak! Daarom begon ik met een strategisch communicatieplan. Daarna ontwierp ik een logo met bijpassende huisstijl en uiteraard een nieuwe website.
Wat wil Junity communiceren naar de klant? Wie is die klant precies? Na een paar keer flink sparren kwam mijn team met een communicatieplan én een duidelijke doelgroep. Want kies je geen doelgroep, dan kiest er uiteindelijk niemand voor jou. Door het plan zijn nu ook de doelregio, pay-off en kernboodschap helder. Alles dat met een sterke communicatiestrategie te maken heeft.
Voor het nieuwe logo van Junity mixte ik verschillende typerende elementen. Je ziet twee handen die in elkaar grijpen. Dit staat voor de samenwerking met andere lokale ondernemers. Tegelijkertijd vormen die handen een hoekige hartvorm. Dat verwijst naar het Groene Hart. Een regio naar ons hart! Het logo heeft een zakelijke en frisse uitstraling en past helemaal bij Junity’s identiteit.
Junity vroeg mij ook om een nieuwe website. We begonnen met een wireframe: een logische opzet van de inhoud en het design. Wat gaan we waar op de website vertellen? Hoe moet de website eruitzien? Toen we het daar allemaal over eens waren, ging mijn team verder met het ontwerpen en vullen van de site. Check zelf het eindresultaat!