Duurzame innovatie: biologisch afbreekbare envelopvensters!

Geschreven in oktober '19 door Mike

CO2-reductie, te veel stikstof, plasticsoep: je krijgt het bijna dagelijks om je oren. En terecht vind ik. Mijn team is daarom al dagelijks duurzaam bezig. Maar natuurlijk zoek ik altijd naar wat ik nog meer kan doen. Zo waren die plastic vensters in enveloppen mij een doorn in het oog. Dáár heb ik nu iets op gevonden!

Ik werk graag op een duurzame manier. Zonne-energie, milieuvriendelijk papier en een chemievrij drukproces zijn bij De Mediagraaf standaard. Ook hanteer ik een strak recyclebeleid. Papierafval scheid ik in 4 stromen: eerste wit, tweede wit, drukkerij bont en karton. Zo is er bij de recycling efficiënter nieuw papier van te maken. Maar ik zat wel in m’n maag met die papieren enveloppen met plastic vensters. Waar laat ik die? Daar is toch vast wel iets beters op te verzinnen?

Vensterenveloppen met biofolie

Jazeker! Ik vond deze zomer een nieuwe enveloppenleverancier met goede ideeën. Zijn enveloppenvensters zijn niet langer gemaakt van een traditioneel ‘petroleum-gebaseerd folie’, maar van een nieuw biologisch glashelder folie. De folie bestaat uit hernieuwbare plantaardige grondstoffen (rietsuiker en zetmeel). De vensters zijn dus geheel biologisch afbreekbaar. Dat betekent een CO2-reductie van ruim 75% vergeleken met de traditionele foliën.

“HOERA! Vensterenveloppen kunnen nu gewoon bij het oud papier!”

Geen extra kosten

Een nadeeltje? De milieuvriendelijke omzetting van biologisch afbreekbare vensters is kostbaar, dus de enveloppen zijn wat duurder. Maar die kosten neem ik graag op mij. Je merkt er als klant dus niets van. Behalve dat ze misschien in een andere doos zitten. Ik ben blij om zo samen met jou nóg duurzamer bezig te zijn. Neem gerust contact op als je benieuwd bent naar de enveloppen. Op naar de volgende innovatie!

Terug
Hi, ik ben de Mediagraaf 👋

Hulp nodig met je grafische output in print, productie en online?

Bel De Mediagraaf0348 56 30 55 Wij zijn vandaag een dagje vrij! Waarschijnlijk neemt er niemand op. Op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur is er zeker iemand aanwezig. Het is weekend, wij pakken onze rust! Maandag zijn we er weer.
Mail De Mediagraaf
Psst, volg je mij al?

Volg mij op Instagram voor tips en ideeën over jouw grafische output.